DIY - Jak zrobić ogród terrarium?

DIY, zrób to sam, inspiracja, pomysł, dekoracja, rośliny, kwiaty, ogród, mini ogród, ogród w słoiku, las w słoiku, ogród w szkle, terrarium garden


Jeżeli lubicie naturę i chcielibyście przenieść do swojego domu jej fragment w postaci oryginalnej ozdoby, to dobrze trafiliście:) Ogród - terrarium zwany też lasem w słoiku, można stworzyć w zaledwie 15 minut bez dużych nakładów finansowych.

Co będziemy potrzebować?

  • szklane naczynie - słój, kulę, misę lub małe akwarium
  • żwir - może być taki do awkarium dostępny w sklepach zoologicznych
  • ziemię
  • korę
  • roślinki
  • mech
  • elementy dekoracyjne - korzenie, kamienie, gałązki, szyszki itp.

Jakie rośliny wybrać?

Na początku musimy zastanowić się ile czasu jesteśmy skłonni poświęcić na nasze terrarium. Osobom zabieganym i zapominalskim polecam roślinki, którym nie przeszkadza suche powietrze i to, że czasem zapomnimy je podlać. Świetnie sprawdzą się kaktusy, eszeweria, rhipsalissukulenty i wszelkie roślinki skalniakowe. Są mało wymagające, więc wystarczy, że raz na jakiś czas je podlejemy.

DIY, zrób to sam, inspiracja, pomysł, dekoracja, rośliny, kwiaty, ogród, mini ogród, ogród w słoiku, las w słoiku, ogród w szkle, terrarium garden

Jeżeli jesteście ambitni i podoba Wam się terrarium przypominające skrawek lasu, podstawą jest odpowiednie naczynie. Najlepsze będzie takie z przykrywką, które zatrzyma wilgoć wewnątrz terrarium i pozwoli stworzyć mały ekosystem. Bez przykrywki też dacie radę, pod warunkiem, że regularnie będziecie zraszać swój mini ogródek. Tu najlepiej sprawdzą się mchy, małe storczyki, fiołki afrykańskie oraz miniaturowe paprocie

DIY, zrób to sam, inspiracja, pomysł, dekoracja, rośliny, kwiaty, ogród, mini ogród, ogród w słoiku, las w słoiku, ogród w szkle, terrarium garden

Jak wykonać ogród - terrarium?

Z roślinami kaktusowatymi: Do naszego naczynia wykładamy warstwę żwiru, potem piaszczystej ziemi. Sadzimy roślinki i  na koniec obsypujemy je dla dekoracji pisakiem, żwirem lub kamykami.

DIY, zrób to sam, inspiracja, pomysł, dekoracja, rośliny, kwiaty, ogród, mini ogród, ogród w słoiku, las w słoiku, ogród w szkle, terrarium garden

DIY, zrób to sam, inspiracja, pomysł, dekoracja, rośliny, kwiaty, ogród, mini ogród, ogród w słoiku, las w słoiku, ogród w szkle, terrarium garden

Z roślinkami lubiącymi wilgoć: Na dno naczynia wykładamy warstwę żwiru, potem grubszą warstwę ziemi. Sadzimy roślinki i obsypujemy je korą. Między sadzonkami umieszczamy elementy dekoracyjne, takie jak korzenie, gałęzie i kamyki. Całość podlewamy, zraszamy i przykrywamy, jeżeli mamy taką możliwość.

DIY, zrób to sam, inspiracja, pomysł, dekoracja, rośliny, kwiaty, ogród, mini ogród, ogród w słoiku, las w słoiku, ogród w szkle, terrarium garden

DIY, zrób to sam, inspiracja, pomysł, dekoracja, rośliny, kwiaty, ogród, mini ogród, ogród w słoiku, las w słoiku, ogród w szkle, terrarium garden

DIY, zrób to sam, inspiracja, pomysł, dekoracja, rośliny, kwiaty, ogród, mini ogród, ogród w słoiku, las w słoiku, ogród w szkle, terrarium garden

DIY, zrób to sam, inspiracja, pomysł, dekoracja, rośliny, kwiaty, ogród, mini ogród, ogród w słoiku, las w słoiku, ogród w szkle, terrarium garden

Moje terrarium.

Marzyło mi się takie w dużym słoju z przykrywką, a w środku korzeń, mech, storczyk i fiołek afrykański. Oczywiście nie wytrzymałam i zrobiłam z tego co miałam, a mianowicie: szklanej kuli kupionej w chińskim sklepie za całe 5,99 :) mchu, kory i jakiejś spróchniałej gałęzi. Jak uda mi się kupić odpowiednie naczynie z przykrywką, zrobię metamorfozę. Na razie cieszę się moją kulą przypominająca fragment lasu:)

DIY, zrób to sam, inspiracja, pomysł, dekoracja, rośliny, kwiaty, ogród, mini ogród, ogród w słoiku, las w słoiku, ogród w szkle, terrarium garden
Zdjęcia: Pinterest i własne.

13 komentarzy:

  1. Wyszło Ci pięknie!!! Jak dla mnie bomba!

    OdpowiedzUsuń
  2. :D Ja tak właśnie przygotowałam sadzonki lobelii, dzisiaj wysadzałam ze słoja do małych doniczek :). Bardzo mi się takie terraria podobają :)).

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny pomysł, terrarium tak jak i akwarium z rybkami w pomieszczeniach wygląda świetnie. Podobają mi się takie ozdoby w mieszkaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne terraria i bardzo pomysłowe. Chyba spróbuję zaaranżować coś podobnego u siebie. Dzięki za inspirację.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale piękne! Takie małe mikroklimaty. Śliczności!

    OdpowiedzUsuń
  6. super, a i jak udało się zrobić większe?ja właśnie znalazłam fajne naczynie na allegro 10 l i teraz muszę skombinować styrczyka miniaturkę i fajny mech i jakąś ciekawą gałąź :) także nie wytrzymałam, i zrobiłam takie mniejsze, w sumie 5, jeden otwarty, duży w którym mam taką fajną gałąź z lasu porośniętą mchem :) jestem bardzo ciekawa jak storczyk będzie się trzymał w takim terrarium. Ponoć lubi wilgoć i takie warunki no ale jakoś się martwię, u mnie dużo kwiatków zdycha. Może najpierw posadzić wszystko tzn mchy i jak okaże się, że nie usychają ani nie gniją to dopiero wtedy włożyć storczyka? jak myślisz? pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej,

    gdzie mogę kupić takie szkło do roślin?

    OdpowiedzUsuń
  8. Prześlicznie to wygląda, czuję się mocno zainspirowana :)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam również do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi też się bardzo spodobał taki ogród. Bardzo oryginalne rozwiązanie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne pomysły. Ja właśnie uwielbiam kwiaty, ale zawsze podchodziłam do tematu dość standardowo, czyli bierzemy doniczkę i stawiamy ją w jakimś miejscu w mieszkaniu. A Twój pomysł jest naprawdę bardzo oryginalny i ciekawy. Na pewno go wykorzystam, ponieważ niedawno kupiłam tanie nowe mieszkania Wrocław i właśnie zabieram się za urządzanie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Hi there just wanted to give you a brief heads up and let you know a few of the pictures aren't loading correctly. I'm not sure why but I think its a linking issue. I've tried it in two different internet browsers and both show the same results. sign in to gmail

    OdpowiedzUsuń
  12. ja zrobiłam ogródek w starym szklanym imbryku z zepsutego ekspresu do kawy. Wymontowałam obejmę z rączka. Rośliny mam z ogrodu. Pierwiosnki, poziomki, rozchodnik. Kamienie, gałązki .

    OdpowiedzUsuń